Hopp til hovedinnhold

1.–2. trinn

I disse undervisningsoppleggene øver elevene på natur­vitenskapelige eller teknologiske praksiser og tenkemåter. Oppleggene bygger på didaktiske prinsipper for å oppnå dybdelæring.

Studere småkryp

Studere småkryp

dyr i nærmiljøet | sortere

Vær, snøleik

Vær

observere | måle | formidle

Jente studerer steiner

Prikker, striper og lag på lag

geologi | stein i nærmiljøet | mønster

gummistøvler

Stoff og eigenskapar

kjemi | teknologi | sortere

Tre

Følg et tre gjennom årstidene

endringer i naturen | observere

Oppfinnerverksted (skaperskolen.no)

Oppfinnerverksted (skaperskolen.no)

teknologi | oppfinnerverksted

skaperoppdrag-småtrinn

På eventyr med Eine og Andri

teknologi | oppfinnerverksted

Skyggeby-284x300

Skyggebyen

teknologi | lys | materialer

Refleksløype 8x5

Tør jeg sette ned foten der?

lek | lys og mørke

 

Passordbelagte undervisningsopplegg (Forskerføtter og leserøtter)

I prosjektet Forskerføtter og leserøtter oversatte og tilpasset Naturfagsenteret undervisningsopplegg utviklet av Lawrence Hall of Science, University of California, Berkeley. På grunn av opphavsrettigheter er passord kun tilgjengelig for lærere som har deltatt på kurs om oppleggene og / eller deltar i forskningsprosjekter knyttet til oppleggene.

Se oppleggene