Hopp til hovedinnhold
Forsøk og praktisk arbeid

Interessevekking og planlegging

Rusting (NN) 1. Diskuter grubleteikninga om rusting saman med elevane. Få fram ulike idear hos elevane. Spør: Kva for ting har de opplevd at rustar? Kva lurar de på om rust?

2. Be elevane gå på fotojakt for å ta fem ulike bilde av noko som rustar. Elevane skal i smågrupper vise bilda til kvarandre og samtale om kva for materiale som rustar og kva problem rust skapar.

3. Saman skriv dei ein tekst om rust med bilda som illustrasjonar. Kvar gruppe presenterer teksten sin for resten av klassa. 

4. Neste steg er at elevane lagar ein plan for noko dei vil undersøke om rust. Gi forslag om kva dei kan undersøke, som å samanlikne kor fort ulike materiale rustar eller i kva for grad spikrar rustar i vatn, tørr luft og fuktig luft. Be elevane diskutere to og to kva dei vil undersøke. Vidare må dei lage eit forskingsspørsmål og formulere ein hypotese som svar på spørsmålet.

Naturfaglig språk

  • observere
    å bruke sansene til å få informasjon om noe
  • prosess
    måten noe skjer på
  • undersøke
    å studere eller prøve å finne ut mer om noe
  • hypotese
    en mulig forklaring som kan bli testet i en undersøkelse
  • notere
    skrive ned noe
  • forklaring
    en påstand som støttes av bevis
  • slutning
    noe du kommer fram til ved å bruke bevis
  • trekke en slutning
    bruke det du observerer, leser eller det du vet fra før til å svare på noe
  • tabell
    en måte å samle informasjon på ved å skrive ord og tall inn i et skjema

Fagspesifikke begrep

  • rusting
    en kjemisk reaksjon der jern reagerer med oksygen i lufta. Utgangsstoffene er jern og oksygen, og produktet er rust/jernoksid.