Hopp til hovedinnhold
Forsøk og praktisk arbeid
Passer for
  • barnetrinn 1-2

Geitramssaft

På Pollen skule lagar elevane geitramssaft.

Tidleg i haust hausta dei inn kronblad av geitrams for å lage geitramssaft. Før dei gjekk ut fortalte læraren ei historie om geitramsen, at den har vore brukt til te og at den inneheld C-vitamin.

Kronblada låg så til tørk 1–2 dag(ar).

Etter at geitramsen hadde godgjort seg saman med kokt vatn, sukker og sitronsyre nokre dagar, var det tid for å sile blandinga. Safta fekk godgjere seg litt før alle elevane fekk smake på eigenprodusert geitramssaft til matpakka.

Her kan du sjå korleis elevane på andre trinn laga safta!
(Foto: Lena Fjeldstad og Rita Haganes)

  • Pollen skule geitramssaft 13
  • Pollen skule geitramssaft 8
  • Pollen skule geitramssaft 12
  • Pollen skule geitramssaft 9
  • Pollen skule geitramssaft 10
  • Pollen skule geitramssaft 7
  • Pollen skule geitramssaft 6
  • Pollen skule geitramssaft 5
  • Pollen skule geitramssaft 4
  • Pollen skule geitramssaft 11
  • Pollen skule geitramssaft 1
  • Pollen skule geitramssaft 3

Vi følgde denne oppskrifta nokonlunde:

  • 125–150 g friske geitramsblomster
  • 7–10 dl farin
  • 25–30 g vinsyre
  • 1 liter kokende vann

 Vi ville ikkje at den skulle bli altfor søt. Vi brukte Farris og vatn då vi blanda safta.

  • Læreplan i naturfag (NAT01-04)

    Kjerneelement

    • Naturvitenskapelige praksiser og tenkemåter (KE67)
    • Jorda og livet på jorda (KE70)

    Kompetansemål

    • 4. trinn
      • delta i høsting og bruk av naturressurser og drøfte hvordan naturressurser kan brukes på en bærekraftig måte (KM780)
    • 7. trinn
      • gi eksempler på hvordan tradisjonell kunnskap har bidratt og bidrar til naturvitenskapelig kunnskap (KM828)

Grunnleggende ferdigheter

  • Muntlige ferdigheter (GF1)
  • Å kunne skrive (GF2)