Ekstern læringsressurs

Kraftskolen: Energi og klima

Klimaet på kloden vår er i endring. Den globale temperaturen aukar, polane smeltar, havnivået stig, vind og havstraumar blir meir uføreseielege. Det er ikkje fyrste gongen i jorda si historie at klimaet er i endring, men det nye er at det er vi menneske som mest sannsynlege er årsaka til endringane. Det er laga oppgåver og quiz til filmen.

kunnskapsfilm.no

Læreplan i naturfag

  • Etter 10. årstrinn
    • Mangfold i naturen
      • observere og gi eksempler på hvordan menneskelig aktivitet har påvirket et naturområde, undersøke ulike interessegruppers syn på påvirkningen og foreslå tiltak som kan verne naturen for framtidige generasjoner
  • Etter Vg1 - studieforberedende utdanningsprogram
    • Bærekraftig utvikling
      • gjøre rede for begrepet bærekraftig utvikling
      • undersøke en global interessekonflikt knyttet til miljøspørsmål og drøfte kvaliteten på argumenter og konklusjoner i debattinnlegg
    • Stråling og radioaktivitet
      • forklare hva drivhuseffekt er, og gjøre rede for hvordan menneskelig aktivitet endrer energibalansen i atmosfæren
      • gjøre rede for noen mulige konsekvenser av økt drivhuseffekt i arktiske og lavtliggende områder og drøfte ett aktuelt klimatiltak
  • Etter Vg1 - yrkesfaglige utdanningsprogram
    • Bærekraftig utvikling
      • gjøre rede for begrepet bærekraftig utvikling
      • undersøke en global interessekonflikt knyttet til miljøspørsmål og drøfte kvaliteten på argumenter og konklusjoner i debattinnlegg
  • Etter Vg3 - påbygging til generell studiekompetanse
    • Stråling og radioaktivitet
      • forklare hva drivhuseffekt er, og gjøre rede for hvordan menneskelig aktivitet endrer energibalansen i atmosfæren
      • gjøre rede for noen mulige konsekvenser av økt drivhuseffekt i arktiske og lavtliggende områder og drøfte ett aktuelt klimatiltak

Læreplan i geofag - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram

  • Geofag 2
    • Klimaendringer
      • drøfte etiske utfordringer knyttet til klimaendringer

Læreplan i geografi - fellesfag i studieførebuande utdanningsprogram

  • Etter Vg1/Vg2
    • Ressursar og næringsverksemd
      • gjere greie for ressursomgrepet og diskutere kva som vert lagt i omgrepet berekraftig ressursutnytting

Læreplan i teknologi og forskningslære - programfag i studiespesialiserende utdanningsprogram

  • Teknologi og forskningslære X
    • Teknologi, naturvitenskap og samfunn
      • drøfte etiske, miljømessige, kulturelle og politiske sider ved teknologisk utvikling
  • Teknologi og forskningslære 1
    • Teknologi, naturvitenskap og samfunn
      • drøfte etiske, miljømessige, kulturelle og politiske sider ved teknologisk utvikling

Læreplan i samfunnsfag

  • Kompetansemål etter 10. årssteget
    • Geografi
      • undersøkje korleis menneske gjer seg nytte av naturgrunnlaget, andre ressursar og teknologi i Noreg og i andre land i verda og drøfte premissar for berekraftig utvikling
      • undersøkje og diskutere bruk og misbruk av ressursar, konsekvensar det kan få for miljøet og samfunnet, og konfliktar det kan skape lokalt og globalt
    • Samfunnskunnskap
      • gje døme på kva samarbeid, medverknad og demokrati inneber nasjonalt, lokalt, i organisasjonar og i skolen